בלוג

שתף

מתי בפעם האחרונה טיפלת בבולמי הזעזועים של ה-RZR שלך?

טיפול בבולמי הזעזועים של ה-RZR הוא המפתח לשימור יכולות השטח של הכלי. הנה כמה דברים שכדאי לכן לדעת על בולמי ה-FOX שמותקנים ב-RZR שלכם…

פולריס RZR הוא ללא ספק כלי מופלא, מהנה, וכזה שממלא אותך אדרנלין. אחת הסיבות שבגללן ה- RZR נחשב למכונת נהיגה מדהימה, היא היכולת שלו "לגהץ" את השטח ולרחף מעל כל בור בקלילות. מלבד המבנה הייחודי ותכנון המתלים החכם, יכולת הגיהוץ של ה-RZR טמונה בבולמי הזעזועים שלו מתוצרת FOX .

רבים לא מודעים לעובדה שממש כשם שעושים טיפולים שוטפים למנוע, מחליפים רצועת הנעה, צמיגים, גלגלים ובלמים – גם בולמי הזעזועים זקוקים לטיפול תקופתי. אולם טיפול תקופתי לבולמי הזעזועים של FOX לא מתבצע במוסך, אלא במעבדה של אאוטבק טכנולוגיות – היבואן הרשמי של בולמי FOX בישראל.

למה צריך לטפל בבולמי זעזועים?

כמו כל חלק מכאני, גם בולמי הזעזועים נשחקים, אולם מכיוון שהשחיקה היא הדרגתית והבולם מאבד מיכולותיו בקצב איטי, לרוב, נתקשה להרגיש את הדעיכה בתפקוד הבולם. קצב הבלאי של כל בולם אינו אחיד ותלוי בגורמים רבים כמו עומס, אופי הנהיגה, תנאי הדרך, השפעות השטח (חול, אבק), תחזוקת הכלי וכו'.  FOX   ו-POLARIS אולם על מנת ליצור קנה מידה אחיד, החברות

ממליצות על טיפול בכל 200 שעות נסיעה, על מנת לשמור על תקינות ותפקוד תקין של הבולמים.

איך אני יודע שהבולם זקוק לטיפול?

הירידה בתפקוד הבולם היא הדרגתית ולכן לא כל נהג ישים לב למאפיינים כמו עלייה במרחקי הבלימה, אחיזה פחות טובה, זווית הטיה גבוהה יותר בסיבובים, שיכוך פחות יעיל ונטייה של המרכב לקפץ. אולם אם הבולמים הגיעו למצב שהם מגיעים לסוף מהלכם ("סוגרים מהלך"), אם יש נזילות או סימני "הזעה" מאחד הבולמים, או שהכלי עבר מעל 400 שעות מאז שטיפלתם בבולמים לאחרונה – אין ספק שהבולמים חייבים לטיפול.

מה עושים בטיפול בולמים?

כדי לחדש את כושר השיכוך של בולם הזעזועים מבית FOX 

יש צורך לפרק אותו, לוודא שהוא לא נפגע חיצונית, להחליף את האטמים הפנימיים הבלויים באטמים חדשים מקוריים, לרוקן את השמן הישן שהתחמצן, ספג לכלוך ואיבד מתכונותיו, בשמן חדש וצלול, לכייל מחדש ולבחון את הבולם על מכשיר לבדיקת עומסים ("דיינו") כדי לוודא שהבולם מתפקד היטב בטווח הערכים שאליהם תוכנן. אנחנו כמובן מעניקים אחריות על כל בולם שטופל אצלנו במעבדה של אאוטבק טכנולוגיות.

ואם לא מטפלים בבולמים?

בדיוק כמו מנוע שלא יחליפו בו שמן, גם בולם זעזועים שאינו מטופל יפגין דעיכה טבעית בכושר השיכוך, כאשר בשלב מאוחר יותר תופיע נזילת שמן, תתגבר השחיקה הפנימית בין החלקים הנעים וייגרם נזק בלתי הפיך לגוף הבולם – עד כדי קריסת הבולם תוך כדי נסיעה. במצב כזה יש כמובן צורך להחליף את הבולם כולו בעלות של אלפי שקלים.

למה לעשות טיפול במעבדה?

אף שהוא נראה מבחוץ כמו גליל פשוט, המבנה הפנימי של בולם הזעזועים מורכב למדי וכולל עשרות אטמים מיוחדים, רכיבים שונים וחלקים עדינים. היכולת לפרק את הבולם, להחליף את כל סט האטמים המקוריים בדייקנות לבחון, לתקן או להחליף את המנגנונים המכאניים הפנימיים, להרכיב באופן מדויק ולכייל מחדש – שמורה לאנשי מקצוע בלבד.  הצוות המיומן במעבדת הבולמים של אאוטבק טכנולוגיות מכיר היטב את הבולמים השונים של FOX ומשתמש בכלי עבודה מיוחדים לכל דגם. לאחר הטיפול נבדק כל בולם על מתקן ייחודי שמדמה את העומסים המופעלים על הבולם ב- RZR ומשווה את ביצועי הבולם למצב המקורי ולכיול שביצע היצרן.