בלוג

שתף

המדריך למשפר המתחיל – שטח חלק א׳

רוצים להוציא קצת יותר מרכב השטח שלכם? ככה תעשו את זה נכון

מיגון

נתחיל בשלב הראשון – מיגון נאות לכלי הרכב. בין אם לטיולי שבילים או מסלולי עבירות קשוחים, מיגון איכותי לג'יפ/ טנדר שלכם יכול לחסוך עגמת נפש והוצאה כספית גדולה. אפילו בנסיעה רגועה בשביל יכולה להיווצר פגיעה בחלק רגיש ברכב ולגרום לנזק כואב. מיגון תחתון מלא לרכב הוא בגדר חובה לכל טייל שטח.

מתלים

בין אם בשביל באמפים מהיר או בקטע עבירות מלא סלעים ומדרגות, מתלים הם שם המשחק. בירידה מהכביש הסלול נוחות הנסיעה נפגעת בצורה משמעותית, ומתלי הרכב צריכים לעבוד קשה יותר ע"מ לשכך את המהמורות. מערכות מתלים משופרות מתוכננות במיוחד ע"מ לאפשר נסיעה חלקה יותר בסוגי שטח שונים.

הגדלת מהלך המתלה תוכל לסייע לרכב השטח לצלוח מכשולי עבירות מסובכים כדוגמת מדרגות או סלעים גדולים בצורה יעילה יותר, ומערכות מתלה משופרות בעלות מכלי גיבוי חיצוניים יספקו עמידות מוגברת ע"י מניעת התחממות הבולם (כשל בולמים) בנסיעה מהירה בשטח קשה.

בין יצרניות מערכות המתלים המשופרות והפופולריות ביותר לרכבי שטח ניתן למצוא שמות מוכרים כמו, FOX, BDS, EFS, ZONE ועוד.

זיווד/ התאמה אישית

העולם שמעבר לאספלט הוא עולם גדול ומגוון, וכך גם אלו הנהנים לבלות בו. כל נהג שטח מאמץ לעצמו את התחומים שמעניינים אותו – חלקם אוהבים טיולים לבד או עם כל המשפחה וחלקם אוהבים למצוא אתגרים חדשים ולכבוש מכשולים מסובכים. לכל פעילות – הזיווד המתאים לה, וכל ג'יפאי אוהב להתאים את רכבו אישית ולפי טעמו.

אנשי הטיולים, יחפשו תמיד את הדרכים להכיל כמה שיותר ציוד על רכב השטח. גגונים, מנשאים שונים, ו-"שפצורי שטח" כגון אוהל על גג הג'יפ או מקלחת שטח הם בעדיפות עליונה אצל הטיילים המקצועיים.

כובשי האתגרים לעומת זאת, אוהבים שרכב השטח שלהם מוכן תמיד לכל אתגר, ויבחרו בכננות, צמיגים קשוחים ומיגונים עמידים.

הרכב מזווד ועונה לטעמכם האישי? קבלו כמה עצות למתקדמים:

נעילות

ברכבי שטח נוכל למצוא לעיתים קרובות דיפרנציאלים פתוחים להם קיימת אופציה להוספה של "נעילות". נעילת דיפרנציאל היא למעשה ביטול פעולתו של הדיפרנציאל. ביטול זה מאפשר להתמודד עם מצב של איבוד אחיזה של צמיג אחד בקרקע – הידוע בפי הג'יפאים כ"הצלבה". הוספת נעילות ברכב השטח שלכם תוכל לשפר משמעותית את יכולתו להתמודד עם מכשולי עבירות קשים.

יחסי העברה

את יחסי ההעברה ניתן למצוא בכמה מכלולים ברכב- בדיפרנציאל, בתיבת ההילוכים ובתיבת ההעברה, כאשר לכל הילוך יחס העברה שונה. ככל שיחס ההעברה נמוך יותר – כך הכוח המועבר מהמנוע אל הגלגלים יגדל (הילוך ראשון הוא ההילוך בעל יחס ההעברה הנמוך ביותר).

אם אתם מייעדים את רכב השטח שלכם לכיבוש מעלות קשים ומשימות טיפוס מסובכות, שינוי ביחסי העברה הוא שדרוג שיכול לעשות את ההבדל.

אם כן, עולם השטח הינו רחב ונרחב. 5 השלבים אשר הובאו כאן לפניכם, מיעדים לספק לכם את הכלים להתחלה ברגל ימין של התחביב הנפלא הזה, כמו גם הרחבת הידע והיכולות בתחום לאלו שכבר רכשו כלי רכב לשטח. עכשיו, אחרי שהכול כבר מוכן, הגיעה העת לעבור לשלב השישי והאחרון… יאללה לשטח – ניפגש שם.