רכיב במנועים בתצורת "יניקה מאולצת". שמו נגזר מאופן הפעולה שלו שכן מדובר בטורבינה המונעת באמצעות גזי הפליטה הנפלטים בתהליך הבעירה הפנימית. הטורבינה מסתובבת במהירויות של עד 160,000 סל"ד ובתורה מסובבת את המגדש אשר תפקידו לדחוס אוויר בלחץ גבוה לסעפת היניקה. בין הטורבינה והמגדש מחבר ציר מתכת. ישנן טכנולוגיות רבות ליצירת מגדשי טורבו, בהתאם לצרכי המשתמש, אך הרעיון הכללי מאחורי כולן זהה, שימוש בגזי הפליטה ליצירת כוח צנטריפוגלי אשר מניע את מניפת המגדש.