במנועים המצוידים במגדשי טורבו או מגדשי על, מונח זה מתייחס לכמות הלחץ, הגבוה מן הלחץ האטמוספרי, הנוצר בצנרת היניקה של המנוע. לחץ הגדישה הינו התוספת המושגת באמצעות שימוש בתצורת "יניקה מאולצת" לעומת אי השימוש בהם במנועים "אטמוספריים". בעוד שלחץ אטמוספרי סטנדרטי עומד על כאטמוספירה אחת בכל זמן נתון, לחץ גדישה של 1 באר (Bar) משמעותו שהמנוע יונק אוויר בלחץ של כ-2 אטמוספירות, כלומר כפול מן הלחץ האטמוספרי הסטנדרטי. כידוע במנועי בעירה פנימית, יותר אוויר=יותר דלק=יותר הספק ומומנט ולכן ניתן להבין מדוע מגדשים למיניהם הם חביבים במיוחד על משפרי המכוניות בעולם. את לחץ הגדישה ניתן למדוד באמצעות מדי לחץ גדישה או בקיצור "שעוני גדישה".