סוג של תמסורת רציפה בה משתנה יחס קטרי הגלגל המניע/מונע. במהירויות נמוכות קוטר הגלגל המונע קטן מזה של הגלגל המניע מאחר ותצורה זו מאפשרת העברת מומנט גבוה יותר הדרוש בהילוכים נמוכים. במהירויות גבוהות גדל קוטר הגלגל המונע ואף הופך גבוה מזה של הגלגל המניע, תצורה המאפשרת נסיעה במהירות גבוהה. בכדי לאפשר שינויים בקוטר הגלגל, הוא מחולק לשני חצאי גלגל (לחיים), אשר מתקרבים זה לזה ככל שהמהירות עולה בעקבות דחיפתו ע"י סט משקולות המושפעות מהכוח הצנטריפוגלי המתגבר הנגרם בעת עליית מהירות הסיבוב של הגלגל. סוג תמסורת זה נפוץ מאוד בקטנועים כבר שנים רבות ולאחרונה אף צובר פופולריות בקרב יצרניות הרכב.