לחץ גדישה Boost

במנועים המצוידים במגדשי טורבו או מגדשי על, מונח זה מתייחס לכמות הלחץ, הגבוה מן הלחץ האטמוספרי, הנוצר בצנרת היניקה של המנוע. לחץ הגדישה הינו התוספת המושגת באמצעות שימוש בתצורת "יניקה מאולצת" לעומת אי השימוש בהם במנועים "אטמוספריים". בעוד שלחץ אטמוספרי סטנדרטי עומד על כאטמוספירה אחת בכל זמן נתון, לחץ גדישה של 1 באר (Bar) משמעותו […]

באחה BAJA

סבב מירוצי מדבר בכל מיני אורכים, 250 מייל, 500 מייל ו-1000 מייל הוא המפורסם והיוקרתי ביותר/ המירוצים נערכים בחצי האי באחה, מקסיקו. תוואי השטח מאופיין בקטעים מהירים מאד (יכולים להגיע למהירות נסיעה של למעלה מ200 קמ"ש בשטח), לצד קטעים תובעניים מאד המקשים על שרידות המשתתפים במירוץ.

בידלוק Bid lock

טבעת נעילה לשפת הצמיג. נעילה בשיטה זאת הינה על הדופן החיצונית בלבד של הג'נט והצמיג, כאשר שפת הצמיג השניה ( הפנימית), נותרת ללא נעילה. ברוב המקרים אין בעיה , משום שהדופן הפגיעה היא כמעט תמיד הדופן החיצונית ולא הפנימית. כאשר כלי הרכב נוטה על צדו בשיפוע צד או בזמן סיבוב, עיקר הלחץ מופעל על הצד […]

בקר גדישה Boost Control

תפקידו לשמור על לחץ גדישה קבוע ולמנוע עליות ונפילות בלחץ. ישנם סוגים שונים, אנלוגיים ודיגיטליים, כאשר הדיגיטליים מדוייקים יותר ומאפשרים כיוון עדין במיוחד.