קסדה

כיב הבטיחות החשוב ביותר לנהג. הצורך בקסדה איכותית שמתאימה לספורט מוטורי משתנה בהתאם לסוג כלי הרכב/סביבת הנהג או הרוכב. בגדול, יש כמה סוגים: קסדה קלאסית, מלאה וסגורה עם משקף (בעיקר אופנועים, קארטינג) , קסדה מלאה פתוחה ללא משקף (אופנועי שטח,  ATV ,UTV  – עושים שימוש במשקפי אבק), קסדה פתוחה (שימוש במכוניות ראלי סגורות, ראלי רייד). […]

קפיץ פרוגרסיבי

קפיץ שקוטר התיל לא קבוע ו/או המרחק בין כריכה לכריכה לא קבוע. קפיץ כזה יכול להתאים לשימוש במכוניות סטנדרטיות. קפיץ פרוגרסיבי מאפשר נוחות, ריסון וקשיחות באיזון שיתאים לתנאי נהיגה יומ-יומיים. קפיץ כזה יכול להיות רך בתחילת המהלך שלו (300 LBS) ההגיון הוא להיות "רך" יחסית ע"מ לאפשר שיכוך טוב של כביש משובש, קורדוריו וכו', לאחר כמה […]

מצמד (קלאץ׳) Clutch

רכיב במערכת ההינע אשר תפקידו להפריד את המנוע מתיבת ההילוכים על מנת לאפשר העברת הילוכים בעת הצורך. בעת שחרור הדוושה ולאחר בחירת ההילוך, תנועת המנוע מתחברת חזרה לתיבת ההילוכים והשניים מסתובבים יחד במהירות מתואמת.

קפיץ Spring

חלק אינטגרלי במתלה הרכב. מטרתו לתמוך במשקל הרכב, לשכך את זעזועי הדרך ולהשיג עקיבה גדולה ככל האפשר של הצמיג את הקרקע. קפיצים משמשים את תעשיית הרכב עוד מראשית ימיה, בתצורות שונות, וכיום ניתן למצוא מספר סוגי קפיצים לשימושי רכב שונים. בין סוגי הקפיצים השונים ניתן למצוא קפיצי עלים, קפיצים סליליים, מוטות פיתול, בושינגים מגומי המתפקדים […]

קו מירוץ/ מסלול

זמן ההקפה המהיר ביותר במסלול יושג רק בנסיעה לפי הקו המהיר ביותר האפשרי בתוואי המסלול. קו המירוץ יהיה התקפי, לפי עקרונות SLOW IN FAST OUT , בלימות מאוחרות עד כמה שניתן, הצמדות לשיא הסיבוב (אייפקס) ויציאה רחבה עד כמה שהאספלט מאפשר.