צירייה

מכלול מכני שמעביר כוח סיבוב מהדיפרנציאל לנאבה/גלגל. מהווה חלק מרכבת הכוח של הרכב. ברכבי שטח בעלי שיפורים בכח המנוע וגודל הגלגלים תיתכן שבירה של בציריות בעומסים גבוהים וניתן למצוא בשוק השיפורים מבחר גדול של ציריות משופרות.

צמיג דיאגונלי

עד אמצע שנות הארבעים של המאה העשרים נעשה שימוש בצמיגים דיאגונלים. בצמיג דיאגונלי מסודרות השכבות בצורה אלכסונית. שיטת הבניה הזאת של צמיגים חייבה חיזוקים רבים שהעלו את משקל הצמיג ופגעו בביצועיו ובנוסף הגבילו מאד את מהירות הרכב. בגלל שלל חסרונותיה נזנחה שיטה זאת והיום אין מייצרים יותר צמיגים דיאגונליים.

צמיג רדיאלי

בשנת 1946 המציאה חברת הצמיגים MICHELIN  את הצמיג הרדיאלי. התכנון והייצור של שלד הצמיג שונה, שכבות השלד פוצלו לשלד הצמיג ולחגורה. בוצעה הפרדה בין עבודת החישוק לעבודת הסוליה, דופן הצמיג "רכה" באופן יחסי לסוליה וגמישה ע"מ לאפשר ספיגת זעזועים ברמה מסוימת ולהגביר את רמת ההתאמה של סוליית הצמיג לתוואי הדרך המשתנה, המשמעות היא יותר אחיזה. […]

צמיגי סליקס

צמיגים ייעודיים למירוצי כביש בתנאי מירוץ יבשים. לצמיגי אלו אין "פרופיל" והם למעשה חלקים לחלוטין ולכן אינם חוקיים לכביש. לרוב, עשויים מתרכובות המבטיחות אחיזה מקסימלית גם תחת נהיגה אגרסיבית במיוחד. צמיגים אלו נועדו להדביק את הרכב לכביש, פשוטו כמשמעו.

צמיגי סמי סליקס

צמיגים המשלבים את האחיזה הגבוהה של צמיגי הסליקס עם יכולת פינוי המים של צמיגי כביש כלל עונתיים. צמיגים אלו אמנם מיועדים לשימוש רב עונתי והם חוקיים לכביש אך בתנאים יבשים הם מתעלים על פני צמיגי ביצועים רגילים.