Fox

כבר למעלה מארבעה עשורים ניצבים בולמי הזעזועים של פוקס בחוד החנית של הפיתוח וההנדסה בעולם בולמי הזעזועים למרוצים. אם זה למזחלות שלג, אופני הרים, אופנועים, טרקטורונים, Side by Side, מכוניות, טנדרים וכלי רכב מיוחדים.

הכל החל ב-1974 כאשר בוב פוקס – מייסד FOX – החל להתחרות במירוצי מוטוקרוס עם בולמי-זעזועים מתוצרתו. מאז לא הפסיקה FOX לרגע את המירוץ ולא סגרה את  אחיזתה במצערת. כלי רכב המצויידם בבולמי הזעזועים של FOX ונהגי המירוצים הנוהגים בהם טיפסו לראש טבלאות הדירוג בכל ענף ספורט אליו נכנסה החברה: מהחולות של הבאחה 1000 לדיונות של דאקר ולמורדות של אליפות העולם לאופני דאון-היל.

צוות המהנדסים של פוקס מבצע ניסויים רבים ומפרכים בעזרת הספורטאים ונהגי המירוץ שלה לאורך כל השנה. המידע הרב שהם צוברים והיישום היעיל שלו במוצרי החברה הוא זה שעושה את ההבדל בין בולם של FOX לכל בולם אחר.

FOX מבוססת על מירוצים ומונעת על-ידי המוצרים שהיא מפיקה. אבל היא אינה מגבילה את הדחיפה להצלחה רק לזירת המירוצים, בפוקס זה קורה בכל יום. זו הסיבה האמיתית שמוצריהם האיכותיים ביותר בשוק ונותנים את התמורה הטובה ביותר לכספכם. בוב פוקס מייסד החברה אומר: "זה עולם תחרותי שם בחוץ, זהו עולם דרוויני. מטרתנו היא לייצר את המוצר הטוב ביותר שלקוח יכול לרכוש. זו הייתה נקודת המוצא שלנו, זהו המקום שבו אנו נמצאים כיום ואנו לא מתכוונים לשבת על זרי הדפנה ולומר שסיימנו. לעולם לא נסיים!".

טכנולוגיות פוקס

לחץ על הקוביות לקריאה נוספת על טכנולוגיות פוקס

בלוג

אופנועים – שטח וכביש

אופנועים – שטח פוקס נכנסה לארחרונה גם לייצור בולמים למספר מוגבל של דגמי אופנועי כביש אופנועים – כביש בוב פוקס החל את דרכו בזירת המרוצים

Read More »

רכבי מירוץ – שטח

רכבי מירוץ – שטח פוקס מעורבת באופן מתמיד במירוצי שטח בארה״ב ובשאר העולם ולכן מיקמה את חטיבת השטח שלה קרוב ככל האפשר לאזור הבאחה, מרכז

Read More »

Side by Side

Side by Side תחום ה-Side by Side הוא התחום החם ביותר בכל מה שקשור לרכבי שטח בישראל. פוקס הוא יצרן ה- OEM (יצרן המייצר עבור

Read More »

רכבי שטח

רכבי שטח פוקס מציעה מגוון גדול של בולמים לרכבי שטח המתאימים לסוגים שונים של יישומים. כאן יכולים למצוא בולמים נהגים מכל הסוגים, החל מאלה הבוחרים לנהוג

Read More »

טרקטורונים

טרקטורונים פוקס מציעה מגוון גדול של בולמים לטרקטורונים המתאימים לסוגים שונים של יישומים החל מטרקטורוני עבודה קשוחים וכלה בטרקטורני מירוץ קלילים ומהירים. https://youtu.be/3FVWvFcBB5Y

Read More »
Spring Preload Ring

מאפשר לקבוע את גובה הכלי ע״י העלאה והורדה של הטבעת הקובעת את מיקום הקפיץ על הבולם.

כוונון ריבאונד Rebound Dumping

כוונון הריבאונד שולט בעוצמה בה הבולם חוזר אחרי שנדחס (בפעולת הקומפרשן). כוונון הריבאונד (יציאה) מבוסס בעיקרו על העדפה אישית של הרוכב והוא מושפע ממשקלו, מסגנון הרכיבה/נהיגה שלו ומתנאי השטח. כלל אצבע אומר שהריבאונד צריך להיות מהיר ככל האפשר בלי שנקבל ״בעיטה״ או נקבל הרגשה קופצנית. סיבוב עם כיוון השעון יתן ריבאונד איטי יותר, ולהיפך.

Positive-Sensitive Damping/ Bottom out Control

את טכנולוגית ה- Positive-Sensitive Damping (נקראת לעתים גם Bottom out Control) ניתן למצוא בחלק מהבולמים המיועדים לטרקטורונים ו-SBS. טכנולוגיה זאת מעניקה לרוכב/נהג התנגדות נוספת ל-Bottom-outs. בשרטוט הימני ניתן לראות את הבולם המצב הפתוח שלו. הבוכנה המשנית עדיין לא נכנסה לעבודה. בשרטוט השמאלי הבולם במצב הסגור שלו. הבוכנה המשנית נמצאת בתוך שרוול צר יותר (שאורכו כ-25% מאורך מהלך הבולם) ומוסיפה כח שיכוך נוסף שיכול להגיע עד 3000 ליברות. טכנולוגיה זאת מאפשרת לבולם לתת תשובה הולמת לבמפים קטנים בחלק העליון של הפעולה שלו ועדיין לשמור על יכולת לתת שיכוך הולם גם בנחיתה מקפיצות ״קשות״.

מעקף פנימי Internal Bypass

טכנולוגית המעקף הפנימי של פוקס מאפשרת שיכוך מותאם למצב הבולם. הכוונה היא שבכל מצב של תנאי הדרך השיכוך משתנה בהתאם למצב הפתיחה/סגירה של הבולם ובהתאם לקצב התנועה שלו. פוקס לקחה את היתרונות של המעקפים החיצוניים וארזה אותם כך שתוכל להשתמש בהם גם בכלי הרכב הרגיל שלך בו אין מקום לבולמים עם מעקפים חיצוניים.

DSC בטרקטורונים ו-SBS​

Quick Adjust Bypass היא טכנולוגיה של פוקס המאפשרת לך לכוון מהר ובקלות את המעקפים החיצוניים על הבולם.

FLOAT Air Spring

FLOAT- Fox Load Optimized Air Technology. טכנולוגיה ופטנט ייחודיים של FOX המאפשרים כוונון בלתי מוגבל של קבוע הקפיץ. קבוע הקפיץ נשלט ע״י לחץ האויר בגוף הבולם. ניתן לכוון את לחץ האוויר בין 50 ל-300 psi ללא כל שימוש בכלים.

בעוד שבולמים בעלי קפיץ יחיד נותנים עקומה לניארית (ראה שרטוט) מציע הבולם בעל טכנולוגיית FLOAT עקומה פרוגרסיבית לכוונון בלתי מוגבל וחסכון במשקל המתלה.

EVOL Air Chamber​

מיכל אויר נוסף המחובר לבולם אויר. לחץ האויר במיכל הנוסף (EVOL) ניתן לשנוי ע״י הרוכב בעזרת משאבה והוא משפיע על קבוע הקפיץ בחלק הסופי של הכניסה ושולט גם במאפייני ה-Bottom-out (טריקת בולם בסוף מהלך כניסה). הגדלת הלחץ במיכל הנוסף תתן לנו עקומת קפיץ פרוגרסיבית יותר ותגרום להגנה מפני Bottom-uots בעוצמה גבוהה. הקטנת לחץ האויר תתן עקומה לינארית יותר (ראה תמונה). בשילוב עם היכולת לשלוט בלחץ האויר במיכל הראשי מאפשר המיכל הנוסף לכוונן את קבוע הקפיץ בבולם האויר לכל רוכב (בהתאם למשקלו) ולכל תוואי שטח.

ציפוי קשימה Kashima Coat​

צבעו של ציפוי הקשימה הוא גוון של זהב. הציפוי נותן פני שטח חלקים במיוחד והוא עמיד מאד לאורך זמן. הציפוי פותח ע״י חברת מיאקי היפנית והוא מעניק לבולם עמידות משופרת, קשיות גבוהה וחיכוך נמוך. שילוב של יתרונות אלה מעניק לרוכב עקיבה טובה יותר של הגלגל וביצועים טובים יותר של הבולמים. טכנולוגיה זאת נמצאת בבולמי אלומיניום בלבד.

DSC בטרקטורונים ו-SBS​

Dual Speed Compression. מאפשר לכוונן לחוד את השיכוך במהירויות בולם גבוהות ואת השיכוך במהירויות בולם נמוכות (במהלך הכניסה בלבד) ע״י שימוש בכפתורים חיצונייים. כוונון של השיכוך במהירויות בולם נמוכות (ללא קשר למהירות הנסיעה של כלי הרכב) הוא רלוונטי בנחיתות רכות מקפיצות ומשפיע גם על יעילות העקיבה של הגלגל אחר תוואי השטח. יש לבחור בכוונון כזה שייתן לך שליטה טובה בגוף הרכב מבלי לגרום לתנועות גסות ולאובדן אחיזה. כוונון של השיכוך במהירויות בולם גבוהות רלוונטי בעיקר בנחיתה מקפיצות תלולות ונחיתה ״שטוחה״ של הכלי מגובה. המטרה כאן היא לכוון לשיכוך הנמוך האפשרי בלי לקבל ״בעיטה״ מהכלי.

DSC במכוניות

Dual Speed Compression. מאפשר לכוונן לחוד את השיכוך במהירויות בולם גבוהות ואת השיכוך במהירויות בולם נמוכות (במהלך הכניסה בלבד) ע״י שימוש בכפתורים חיצונייים ללא שימוש בכלים. פשוט לסובב את הכפתורים. ה-DSC המיועד למכוניות מאפשר לך להגביר את השיכוך עד 25% ולהגיע לכוונון אופטימלי, הן בכביש, והן בירידה ממנו. כוונון של השיכוך במהירויות בולם נמוכות (ללא קשר למהירות הנסיעה של כלי הרכב) מאפשר 10 דרגות כוונון והוא רלוונטי בנחיתות רכות מקפיצות ומשפיע גם על יעילות העקיבה של הגלגל אחר תוואי השטח. כוונון של השיכוך במהירויות בולם גבוהות מציע 12 דרגות כוונן והוא רלוונטי בעיקר בנחיתה מקפיצות תלולות ונחיתה ״שטוחה״ של הכלי מגובה. המטרה כאן היא לכוון לשיכוך הנמוך האפשרי בלי לקבל ״בעיטה״ מהכלי.

LSC

Low Speed Compression. כוונון של השיכוך במהירויות בולם נמוכות (ללא קשר למהירות הנסיעה של כלי הרכב) הוא רלוונטי בנחיתות רכות מקפיצות ומשפיע גם על יעילות העקיבה של הגלגל על תוואי השטח. יש לבחור בכוונון כזה שייתן לך שליטה טובה בגוף הרכב מבלי לגרום לתנועות גסות ולאובדן אחיזה.

צור קשר