בלוג

שתף

איך רוכשים רכב שטח בלי לשקוע בצרות

מדריך מזורז לקניית רכב השטח שתמיד חלמתם עליו

גיל 40 כבר מעבר לפינה, האישה הסכימה ואפילו מנהל הבנק נתן את ברכתו – אתה הולך לקנות רכב שטח!

בין אם אתה עומד לפני קנייה, או שכבר יש ברשותך רכב שטח ואתה מחפש לשפר ביצועים, אתה מוזמן לצלול לתוך המדריך שיעזור לך לשדרג את הרכב ולהפוך אותו לחיית שטח.

שלב מס' 1 – מה ארצה לעשות עם רכב השטח שלי?

טיולים רגועים, נהיגת שבילים מהירה, בוץ, עליות אימתניות וטיפוס סלעים… רכב השטח חושף אותך לעולם ומלואו. חלק מהג'יפאים אוהבים לטייל עם המשפחה ואחרים לבד, יש מי שמסתפק בשבילי קק"ל ויש שמעדיפים שטח טכני. לכן, מומלץ שלפני הרכישה או תחילת מקצה השיפורים לרכב שברשותכם תדעו לאיזה זרם בג'יפאות אתם נמשכים. הרי אין שום הגיון להצטייד בכננת כבדה ויקרה אם כל מה שמעניין אתכם הם טיולי משפחות רגועים. הגדרת דרישות תוכל לסייע לכם להשקיע את כספכם במקומות הנכונים.

שלב מס' 2 – תקציב

אחרי שהבנו מה נרצה לעשות יש להגדיר תקציב מתאים. תחום השטח עשיר בשיפורים ואביזרים ותמיד אפשר למצוא מה עוד לשדרג ומה יש לחבר שאין לך ושאתה ממש חייב שיהיה לך גם. ללא הגדרת תקציב מתאים, גם אם מדובר בחלקים "קטנים יחסית", ישנה סבירות גבוהה לחריגה בעלויות. כדאי מאד לשבת ולחשוב על מסגרת פיננסית מוגדרת לפני תחילת התהליך, ע"מ שתוכלו להבין איפה אתם עומדים וחשוב מכך – עד לאן תוכלו להגיע.

שלב מס' 3 – מציאת רכב מתאים

שוק רכבי השטח נרחב מאוד – החל מג'יפונים "רכים" כדוגמת יונדאי טוסון ועד לקשוחים ביותר דוגמת לנד רובר דיפנדר. לכל רכב יש היצע אפטר-מרקט יעודי עבורו. אם יש לכם כיוון ברור של סגנון הג'יפאות המועדף עליכם, חפשו דגם שיש עבורו שיפורים זמינים שיתאימו לדרישותיכם העתידיות.

שלב מס' 4 – בסיס טוב

רכבי שטח עובדים קשה בשטח ובכביש, ומרביתם גומעים קילומטרים רבים במהלך חייהם. מציאת רכב שטח שמור ומטופל במצב טוב עם מס' קילומטרים סביר במד האוץ ובמחיר "לא בשמיים" היא משימה כמעט בלתי אפשרית ולכן, יש להתאזר בסבלנות. חובה לקחת לבדיקה מקיפה לפני שקונים ולא להתפשר על רכב חבוט ומוזנח.