BORLA (בורלה)

BORLA (בורלה)

BORLA® היא חברה חלוצה ומובילה בתכנון ובייצור של מערכות פליטת גזי-שריפה (אגזוזים) מנירוסטה. ההתחלה היתה לפני ארבעה עשורים כיצרנית של מערכות פליטת גזי-שריפה עבור מכוניות קלאסיות כגון רולס רויס ​​ופרארי ובמשך השנים הגיעה החברה למעמד של היצרנית המובילה עבור כלי רכב עם דרישות גבוהות כגון מכוניות ספורט, רכבי שטח, ומכוניות מרוץ.

חברת BORLA® חרטה על דיגלה את המחויבות לספק מוצרי פליטת גזי-שריפה, העומדות, ואף עולות, על דרישות התקן וציפיות הלקוחות. כדי להשיג מטרה זו, מצויד המפעל של החברה במערכות פיתוח ובקרת איכות ברמה הגבוהה ביותר, אשר בעזרתן ממשיכה החברה לשפר ללא הרף את יעילות הייצור שלה.

BORLA® עומדת בחוד חנית במגוון השיפורים בתכנון של מערכות פליטת גז מתקדמות. אלכס בורלה, הבעלים והמייסד, הוא בעל מספר רב של פטנטים רשומים בארה"ב עבור טכנולוגיות לבניית מערכת פליטת-גז חדשניות, והחברה אף זכתה במספר פרסי "המוצר החדש הטוב ביותר" של תעשיית הרכב. כל מערכות  BORLA® Cat-Back™ ה- Header וה-  Axle-Back עשויות  סגסוגת פלדת אל חלד (austenitic –  סגסוגת עשירת ברזל, העדיפה על פלדת 409 או פלדה מצופית אלומיניום). הן משתמשות בצינורות שכופפו על ידי מתקן Mandrel (צורת כיפוף זאת מפזרת את מרכזי הדיפורמציות המטלורגיות הנוצרות לאורך כל הצינור וגורמת להקטנת השפעתן בנקודת הרגישות לאיכול של המתכת). כל מרכיבי המערכת מחוברים האחד למשנהו ע״י ריתוך. המערכת מתוכננת לאפשר התקנה מדויקת וקלה.

יתרונות השימוש במערכות פליטת הגז ועמעמי הרעש של  חברת BORLA® מוכרים היטב. יצרני המנועים המובילים בעולם המירוצים מסתמכים על מערכת פליטת הגז ועמעמי הרעש של BORLA® להשגת ביצועים מרביים. למעשה, מערכות פליטת הגז ועמעמי הרעש של  BORLA® מעמידות  את חברת BORLA®  בחזית מאמצי ענף הרכב ליצירת מירוצי מכוניות אחראים.  עמעמי הרעש של    BORLA® לא רק שומרים על רמת הביצוע של המנוע אלא בכמה מצבים גורמים לעליה בתפוקת המנועים. טכנולוגיה זו שולבה למערכות פליטת  הגז של BORLA® עבור מכוניות כביש, ובכך מספקת עלייה ממוצעת של 7-10 כ"ס בהספק ושיפרה את צריכת הבנזין במהירויות שיוט.

מדוע להשתמש בפלדת אלחלד?

מיליוני מערכות פליטת גז בעולם מוחלפות בחדשות מדי שנה עקב חלודה וירידה בביצועי המנוע. גזי פליטת רכב הם תערובת של פחמן חד חמצני, תחמוצות חנקן, גזי בנזין שלא נשרף בצילינדרים (unburned hydrocarbons) ולחות. גזים אלה מתעבים ותוקפים כימית את פנים המערכת. בנוסף, אלמנטים כגון מלחים מאכלים, לחות ובוץ תורמים לאיכול כימי של המערכת מבחוץ. תהליכים אלה בשילוב עם רטט מכני של הציוד, טמפרטורות גבוהות, דרישות תקן בינלאומיים על תכולת גזי פליטת המותרים, משטחי כביש בעלי מהמורות ודפוסי תנועה משתנים מסבירים בקלות  את הצורך והביקוש למערכת פליטת גזים עמידות ואמינות לאורך זמן. מערכות פליטת גזים מתוצרת  BORLA® מיוצרות לעמוד בתנאים הרסניים אלו.

מערכת פליטת גזי שריפה של  BORLA® מיוצרת מסגסוגת פלדת אלחלד  ((austenitic מהאיכות המשמשת בתעשיית המטוסים – כל מרכיבי המערכת מיוצרים מפלדת אלחלד זו, ללא פלדה קלה, ללא אלומיניום, ללא אלומיניום מצופה, וללא ציפוי חיצוני של פלדת אל חלד בלבד ליצירת רושם. טכניקות ציפוי, כגון ציפוי באלומיניום, יכולות להאריך במעט את אורך החיים של פלדה קלה, אבל שיטה זו סובלת מנקודות תורפה בנקודות הריתוך. וכאשר משווים פלדה מצופה אלומיניום אלקטרוליטית לפלדת אלחלד  T-304 (שבמוצרינו) זה כמו להשוות מתכת מצופה זהב לגוש זהב טהור! לסגסוגת האלחלד T-304 יש את תכולת הכרום הגבוה ביותר, עובדה הגורמת לה לעמידות גבוהה ביותר לתהליכי איכול (קורוזיה) ולכן מהווה החומר הרצוי ביותר עבור מערכות גזי פליטת גזים אמינות לטווח זמנים ארוך.

הערה: רק מוטות החיבור החיצוניים (מוטות החיבור לשסי) של מערכת גזי הפליטה  אינם עשויים מפלדת אלחלד. הניסיון של עשרים השנה האחרונות, לימד אותנו שצלעות חיבור מפלדה רגילה בעלות עובי של  3/8 "- 1/2", עבות במידה מספקת ואין להן השפעה כל שהיא על הביצועים או תוחלת החיים של המערכת.

בחירת מערכת פליטת גזי השריפה המתאימה ביותר:

היום, עקב ריבוי ההיצע, בחירת מערכת פליטת גזי שריפה יכולה להיות חוויה מבלבלת. טעות נפוצה היא כי "גדול יותר הוא טוב יותר". חובבי מכוניות רבים, וגם יצרנים, נוטים לחשוב כי צינורות בקוטר גדול יותר היא הדרך היחידה עבור ביצועים טובים במכוניות שרירים (muscle car). המהנדסים של  BORLA® מצאנו כי שימוש בצינורות עם קוטר גדול יותר במכוניות כביש רק גורע אנרגיה מהמנוע, הן על ידי האטת קצב מהירות גזי הפליטה והן על ידי צינון מהיר מדי של גזים אלה. טמפרטורת זרם הגזים בעת עוברם בפתח היציאה של המנוע הוא  1500 מעלות פרנהייט או יותר, בקצה היציאה של מערכת פליטת גזי השריפה זה יורד ל 150 מעלות פרנהייט – סימן לאבדן אנרגיה. מהירות וזרימה רציפה ללא הפרעה הם המדדים האמיתיים לקבלה ביצועים.

צינורות גדולים מגבירים את התדרים הנמוכים, היוצרים רעש רועש לא נעים, או המיה לא נעימה. מערכת פליטה גזי שריפה של BORLA®, מצד שני, מתוכננת לפחות מגבלות, תוך שמירה על מהירות ותדרים גבוהים על מנת לאפשר לצליל העיקרי להישאר מאחורי צינור הזנב tailpipe.

המראה הייחודי של ™  intercooled Tips של BORLA® הם מראה שכיח על מכוניות ראווה כמו גם במכוניות הכביש יוקרתיות ברחבי העולם. למעשה, אנו מציעים את הקו הרחב ביותר של מערכות פליטת גזי שריפה העומדות בתקנים הנדרשים; וכל עוד מיקום ממיר קטליטי OE נשמר, התקנה של מערכת BORLA® לא תשפיע על האחריות הניתנת על ידי יצרן המכונית.